Lønadministration i sig selv lyder måske ikke af voldsomt meget, men for mange erhvervsdrivende – særligt de mindre erhvervsdrivende – kan det give store udfordringer og være et helt konkret irritationsmoment.

Administrative opgaver er generelt set noget, som kræver meget tid – tid som små og mellemstore virksomheder oftest ikke har, grundet fokus på den enkelte virksomheds kernekompetencer.

Det vil derfor ofte være optimalt og den mest fornuftige løsning at outsource lønadministrationen, så man kan fokusere på det vigtige i sin virksomhed.

Hvad vil lønadministration indbefatte?

Lønadministration er en  forholdvis omstændig proces, men yderst vigtig for at drive virksomhed. Det indbefatter love, regler, overenskomster m.m., som man skal være bekendt med, så der ikke går noget galt i ens lønadministration.

Der skal bl.a. udarbejdes lønregnskaber, som indeholder:

  • A-skat
  • AM-bidrag
  • Løntimer i perioden
  • Bruttoindkomst
  • Bruttoferiepengebeløb

De love og regler, der er i henhold til lønadministration, er vigtige at holde sig opdateret på. Det er set før, at går der kludder i lønnen, kan det få mindre heldige følger for virksomheden.

Du er velkommen til at kontakte mig, så vi kan få en snak om, hvordan jeg bedst muligt kan hjælpe dig igennem udfordringer med lønadministrationen.

Spørgsmål?

Har du spørgsmål til mine produkter? Eller vil du gerne vide mere om mig og hvad jeg kan tilbyde Jeres virksomhed?